3 modalități prin care poți pune capăt procrastinării

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Cifrele arată că între 25 și 75% dintre studenți confirmă că amână să își efectueze proiectele, iar procrastinarea nu este un obicei care să dispară odată cu maturizarea. De fapt, aproximativ 20% dintre adulți suferă de procrastinare cronică. Unii spun că amânarea este doar lene, dar adevărul este cu totul altul. Partea neplăcută este că atunci când amânați aceleași sarcini de prea multe ori, la un moment dat se vor aduna foarte multe de făcut, veți intra în panică și va trebui să lucrați la foc continuu, cu foarte puține pauze. Într-un astfel de ritm de lucru, cei mai mulți dintre noi suntem grăbiți și stresați, ceea ce duce la mai multe greșeli, la epuizare, la nervi și la o stare generală de nemulțumire cu rezultatele muncii noastre sau cu viața noastră.

Dacă aveți obiceiul de a procrastina, probabil că recunoașteți acest adevăr. Poate că după un astfel de episod, v-ați jurat că nu veți mai ajunge niciodată în situația asta, dar o săptămână mai târziu, vă aflați în aceeași situație. Iată doar câteva tactici care vă pot ajuta să transformați această promisiune în realitate, punând capăt procrastinării odată pentru totdeauna:

Acordați prioritate proiectelor și sarcinilor. Cu toții deținem o funcție executivă la nivelul creierului, care face posibilă luarea deciziilor, planificarea în avans, concentrarea pe sarcini și memorarea instrucțiunilor. Ca orice parte a minții sau a corpului nostru, și această funcție are o energie finită. Dacă luați decizii sau schimbați sarcinile în mod constant pe parcursul zilei, nu veți face altceva decât să vă uzați funcția executivă și să rămâneți astfel fără motivație și fără energie pentru a finaliza munca propriu-zisă. Acest lucru poate duce la procrastinare. Prioritizarea și planificarea anticipată pot diminua acest fenomen, care poartă denumirea de oboseală decizională. De asemenea, o planificare atentă vă ajută să alegeți sarcinile în mod realist. Nu trebuie să uităm că avem doar 24 de ore în fiecare zi, așa că nu are rost să încorporăm sute de sarcini pe care nu le putem duce la sfârșit, ceea ce face ca procrastinarea să fie mai probabilă. Ceea ce puteți face este să întocmiți o listă de activități. Prioritizați sarcinile în funcție de importanța lor, de termenele-limită și dacă există alte sarcini care se bazează pe finalizarea unora dintre aceste activități. Optați pentru programe care vă simplifică sarcinile, așa cum este Livresq, pentru a lucra mai eficient și mai inteligent, nu mai mult. Puteți alege doar trei sarcini ca prioritate principală în fiecare zi. Nu puteți realiza totul într-o singură zi, dar este mai probabil să progresați atunci când lista de activități este realistă.

Lucrați atunci când aveți cel mai mare spor. Cu toții avem un nivel energetic personal, ceea ce înseamnă că unii lucrează mai cu spor dimineața, alții la amiază, iar alții seara. Gestionând sarcinile în conformitate cu nivelul energetic personal, ne poate ajuta să punem capăt procrastinării. Deși cercetările au arătat că oamenii îndeplinesc anumite sarcini mai bine în anumite momente ale zilei, fiecare persoană este unică. Prin urmare, încercați să vă dați seama când sunteți cel mai eficient și energizat și programați sarcinile în acea parte a zilei.

Țintiți să aveți un stil de viață echilibrat. S-ar putea spune că organismul nostru este o mașinărie foarte complexă, ceea ce înseamnă că tot ceea ce punem în el are un impact asupra productivității noastre. Gândurile și tiparele de comportament negative pot alimenta procrastinarea, la fel ca o dietă săracă și ca lipsa unui program de exerciții fizice. Ceea ce puteți face este să înlocuiți gustările dulci, sucurile și băuturile cofeinizate cu alimente bogate în energie, cum ar fi nuci, semințe, fructe și legume. De asemenea, puteți înlocui cafeaua și băuturile energizante cu ceaiuri de plante despre care se spune că stimulează concentrarea, cum ar fi ceaiul de ginseng.

Este recomandat să discutați eventualele preocupări dietetice și nevoia unui program de exerciții fizice cu medicul personal mai ales dacă faceți modificări majore sau sunteți diagnosticat cu o afecțiune cronică.  

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *