4 sfaturi pentru a face față anxietății

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

În ziua de astăzi, aproape fiecare persoană pe care o vedem pe stradă suferă de anxietate. Chiar și acele persoane pe care le considerăm sociabile, pline de energie și de vitalitate și parcă tot timpul bucuroase au momente de anxietate. Modalitățile de combatere a anxietății sunt și ele multe la număr, căci fiecare persoană este diferită și are nevoie de un mecanism propriu pentru a face față simptomelor anxietății. Pentru unii, poate fi vorba despre un tratament medicamentos, pentru alții poate fi vorba despre o modalitate mai naturală, precum un program regulat de exerciții fizice, mai multă dragoste de sine sau practicarea unor activități relaxante.

Adesea, persoanele care s-au luptat cu anxietatea ani la rând, au trebuit să facă eforturi conștiente pentru a găsi modalități prin care să-și calmeze mintea anxioasă. Iată câteva sfaturi care vă pot fi de folos pentru a face față anxietății în viața de zi cu zi:

Fiți deschiși și începeți conversația. Multe persoane simt anxietate numai la gândul despre a deschide subiectul despre anxietate. Majoritatea persoanelor nu sunt deschise când vine vorba despre sănătatea lor mintală, despre gândurile pe care le au în minte și despre tot ceea ce simt. Suntem obișnuiți să purtăm măști în cea mai mare parte a timpului, iar când suntem singuri, ne luptăm cu un tumult de gânduri și sentimente. Tocmai de aceea, dacă veți fi deschiși și veți sparge gheața, veți observa că reacțiile celor din jur vor fi copleșitor de pozitive, și asta pentru că cei mai mulți dintre noi suferim de anxietate și ne identificăm cu poveștile altora. Discutând despre anxietate, despre ceea ce gândim și simțim, este o modalitate firească de a ne reaminti cu toții că nu suntem singuri.

Discutați cu prietenii despre simptomele de anxietate cu care vă luptați. În primul rând, dacă vă sunt prieteni adevărați, vă vor susține, iar dacă nu primiți susținere, atunci e timpul să vă faceți noi prieteni. Poate că mulți dintre prietenii noștri suferă de anxietate și nu știm pentru că nu vorbim niciodată despre asta. Din nou, totul se reduce la comunicare. Sunt numeroase motive pentru care nu discutăm și nu suntem autentici – poate fi vorba despre impresia pe care o vom lăsa în urmă, despre cum vom fi judecați, și așa mai departe. Dar pentru a lupta împotriva anxietății este necesar să fim din ce în ce mai autentici și mai deschiși. Frica de judecățile celor din jur sau a ține morțiș să facem o impresie bună sunt tot roade ale anxietății.

Dedicați timp pasiunilor. Cu adevărat, pasiunile ne pot scoate din cele mai înfricoșătoare stări. Pentru unii, poate fi vorba despre sport sau despre yoga, pentru alții poate fi vorba despre gătit sau despre cântat. La rândul său, scrisul este o modalitate terapeutică și creativă de a face față anxietății. Prin scris, ne putem face ordine în emoții și în sentimente, ajungând astfel la cauza principală a anxietății. Iar dacă scrisul nu vă caracterizează, încercați altă activitate creativă sau măcar meditați 10 minute în fiecare zi. Multe persoane se simt liniștite și se adună atunci când petrec timp în bucătărie pregâtind preparate savuroase. Poate o prăjitură, o pâine caldă de casă, o tartă cu fructe de sezon sau o plăcintă simplă cu mere. Gătitul relaxează și deschide un fel de portal prin care să eliminați stările anxioase, iar dacă veți folosi cutii pentru torturi pentru a depozita mâncărurile gătite, vă puteți bucura de roadele statului în bucătărie cel puțin 2 zile. Cu o cafea și o prăjitură aromată, anxietatea nu are ce să caute în viața noastră.

În cele din urmă, poate că este timpul să dăm frâu liber sentimentelor. Persoanele care s-au luptat cu anxietatea ani la rând își amintesc încă de acele zile în care simțeau nevoia sa plângă, iar după o porție bună de plâns, se simțeau mai ușurate. În esență, acceptarea sentimentelor apăsătoare este primul pas pentru a depăși momentele dificile. Este minunat și să găsim persoane care ne înțeleg și care suferă la rândul lor de anxietate. Susținerea reciprocă este modalitatea sigură în lupta împotriva anxietății.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *