Ce putem face chiar din acest moment pentru o mai bună stare de sănătate – 3 pași necesari

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Cele mai multe persoane încep să acorde mai multă atenție stării lor de sănătate de abia atunci când încep să sufere mici disconforturi, precum dureri de cap mai frecvente sau obosesc mai repede. Poate că în prima parte a vieții beneficiem de energie și exuberanță tinerească, dar pe măsură ce înaintăm în vârstă și dezvoltăm anumite afecțiuni de sănătate care nu mai pot fi ignorate, începem să avem anumite regrete. Desigur, tratarea unei boli este mult mai dificilă decât simpla prevenire a acesteia, așa că ar trebui să devenim din ce în ce mai conștienți că sănătatea ar trebui să fie întotdeauna o prioritate.

Dacă sunteți dornici să preluați controlul propriei stări de sănătate și să începeți să vă simțiți bine în propriul corp, atunci poate fi necesar să introduceți în stilul personal de viață câteva obiceiuri noi. Dacă doriți să fiți mai sănătoși ca oricând, iată ce puteți face începând chiar de acum:

Organizați-vă fișele medicale. Istoricul medical este o parte importantă a menținerii unei stări bune de sănătate, deoarece poate oferi medicului o perspectivă asupra stării corpului. Fiecare radiografie, fiecare RMN, fiecare rezultat al analizelor de sânge și fiecare interpretare ar trebui organizate și depozitate în dosare. Acest tip de anamneză extinsă va oferi medicului o modalitate rapidă de a constata cum a putut evolua o boală sau când a început să se dezvolte o afecțiune, deci este deosebit de important pentru persoanele care suferă deja de o afecțiune. De asemenea, veți putea primi mai repede un tratament corespunzător, căci adesea un pacient care nu știe să își descrie simptomele este respins de către medici. În acest fel, veți avea dovezi fizice despre tot ceea ce s-a întâmplat în corp și veți putea explica mai exact simptomele pe care le experimentați.

Nu mai evitați doctorii. Acum că aveți anamneza, este timpul să vă prezentați la medic. Majoritatea oamenilor se feresc să meargă la medic și evit controalele necesare, mai ales dacă ar trebui să se prezinte la medicul dentist. Totuși, această evitare constantă a examinării stării de sănătate poate duce la agravarea problemelor care, de altfel, ar fi putut fi tratate cu ușurință. Starea noastră de sănătate și chiar frumusețea noastră depind, în mare măsură, de cât de frecvent ne prezentăm la medic, așa că nu ar trebui să permitem fricii sau procrastinării să ne împiedice să primim un tratament adecvat.

Urmăriți-vă simptomele. Există anumite lucruri pe care le puteți face acasă, fără instrucțiunile medicului. De exemplu, vă puteți măsura tensiunea arterială și pulsul în fiecare zi, mai ales dacă suferiți de boli cardiovasculare. Pentru a beneficia de o perspectivă precisă asupra felului în care vă simțiți, puteți începe un jurnal de sănătate. Va fi necesar să scrieți într-un caiet simptomele pe care le simțiți, eventualele modificări ale stării de spirit și cum evoluează starea de sănătate dacă începeți un tratament medicamentos sau faceți alte modificări ale stilului de viață, de exemplu scoateți glutenul din alimentație. Un astfel de jurnal poate fi de folos pentru medicul personal, dar totodată vă ajută să fiți mai conștienți de propriul corp și să vă dați seama ce perioade sunt mai dificile. De exemplu, multe persoane suferă de dureri de cap mai frecvente primăvara, în timp ce alte persoane suferă modificări de dispoziție în anumite părți ale lunii.

În cele din urmă, nu mai amânați și faceți schimbările necesare ale stilului de viață. După cum probabil știți deja, o dietă bună și un stil de viață activ reprezintă baza pentru o bună stare de sănătate și un aspect minunat. Veți avea nevoie de hrana potrivită pentru a vă menține corpul într-o stare optimă și va fi necesar să reduceți consumul de zahăr și alimente procesate. De asemenea, încercați să deveniți mai activi, participând la cursuri de înot, de yoga sau practicând acasă antrenamente cardio.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *