Cum să amenajezi acasă un mediu de lucru calm și eficient?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Munca de acasă începe să fie o opțiune excelentă pentru un număr tot mai mare de companii, iar asta înseamnă că angajații trebuie să se adapteze la o nouă normalitate. Această nouă normalitate vine cu nevoia imperioasă de a trasa anumite limite între viața profesională și cea personală, între spațiu de lucru și spațiu intim, dar și de a stabili o nouă rutină. A lucra de acasă nu înseamnă nicidecum să ne trezim la amiază și să lucrăm în pijamale, ci presupune să continuăm să ne comportăm, în mare măsură, ca și cum am lucra într-un birou tradițional.

Pentru că în rândurile următoare, vom discuta despre cum să amenajăm acasă un mediu de lucru care să ne sporească productivitatea, trebuie menționat că locuința noastră nu reprezintă biroul nostru. Din nou, aceeași nevoie de a delimita spațiul intim de muncă. Nu puțini sunt cei care se confruntă cu tot felul de dificultăți în procesarea vieții personale și a vieții profesionale, când toate lucrurile se întâmplă sub același acoperiș.

Iată, așadar, ce puteți face pentru a amenaja un refugiu profesional productiv chiar în confortul propriei case:

Ordine și curățenie. Cu toții am auzit zicala conform căreia o casă ordonată înseamnă o minte ordonată. La fel de bine putem spune că un birou ordonat înseamnă o minte ordonată. Deși sunt persoane care susțin că se descurcă foarte bine atunci când totul în jur este într-o mare dezordine, majoritatea persoanelor nu se pot concentra atunci când sunt înconjurați de haos. Prin urmare, înainte de a începe programul de muncă, faceți ordine și curățenie în spațiul de lucru și eliminați toate eventualele distrageri. Când vine vorba de design-ul mediului de lucru de acasă, o abordare minimalistă este cea mai utilă. Cu cât sunt mai puține obiecte acolo unde lucrați, cu atât veți avea mintea mai clară și veți reuși să finalizați la timp toate sarcinile. Asta înseamnă că televizorul nu are ce căuta în spațiul de lucru, nici jucăriile copilului și nici coșul cu rufe tocmai împăturite. Trebuie să puneți la punct o graniță invizibilă între muncă și distragerile domestice. Poate părea o abordare extremă, dar majoritatea persoanelor nu simt că ar avea dispoziție să lucreze dacă privesc în stângă și văd vase nespălate, iar în dreapta sunt haine care de abia așteaptă să fie călcate. Spațiul de lucru poate fi personalizat în fel și chip, dar trebuie totuși să aibă un aspect profesional. Este foarte importantă și igiena, așa că nu uitați să ștergeți cu regularitate tastatura și să curățați suprafețele.

Investiți în echipamentul potrivit. Nu puteți replica biroul corporatist, strecurându-vă într-un spațiu înghesuit și lipsit de echipamentele necesare. Pentru ca mediul de lucru de acasă să fie la fel de practic precum cel dintr-un birou tradițional, trebuie să conțină echipamentele și consumabilele potrivite, precum calculator, monitor dual, sistem de comunicație, toner pentru imprimantă, pachet antivirus și alt tip de hardware specific domeniului în care lucrați.

Aveți grijă de câteva plante. Eliminarea obiectelor inutile din biroul de acasă este un pas minunat. Dar, de asemenea, puteți lua în considerare adăugarea unor decorațiuni naturale pentru a îmbunătăți atmosfera de lucru. Plantele au puterea de a transforma imediat orice spațiu și au nenumărate beneficii pentru sănătatea noastră mentală. Crinul de cameră este o plantă robustă, care are nevoie de foarte puține îngrijiri, dar care curăță aerul și calmează mediul. La fel de bine, puteți cultiva o plantă din semințe, căci este foarte frumos și motivant să observați cum crește și înflorește o plantă crescută din semințe.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *