Pași simpli pe care îi poți parcurge acum pentru a scăpa de anxietate

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Potrivit unui studiu, peste 4 milioane de oameni suferă de anxietate severă sau moderată aproape zilnic, indiferent de circumstanțe. Unii se simt anxioși gândindu-se la locul unde trebuie să ajungă, alții se simt anxioși în numeroase situații sociale. Se crede că tratamentul medicamentos poate fi soluția, dar nu pe termen lung. Sunt necesare modalități naturale prin care persoanele care suferă de anxietate să își poată redobândi claritatea mentală, stabilitatea emoțională și echilibrul în viață.

Tot studiile arată că sursa obișnuită de anxietate suntem noi înșiși, pentru că nu reușim să oprim acea voce constantă din mintea noastră care seamănă frică, adresându-ne fel de fel de întrebări precum „ce vei face dacă rămâi fără loc de muncă?”, „nu arăți prea bine azi”, „celălalt se descurcă mai bine decât tine”, „te vei face de râs”, și așa mai departe. Anxietatea a devenit o problemă comună în ziua de astăzi și aproape toate celelalte persoane pe care le vedem se confruntă cu anxietate.

Pentru a face față simptomelor anxietatății, nu trebuie să lăsați anxietatea să vă controleze viață, căci nu veți obține decât o stimă de sine scăzută, un moral doborât la pământ, creșterea tensiunii arteriale și chiar insomnie cronică. Chiar dacă simțiți că nu sunteți afectat de aceste simptome, anxietatea știe cum să își pună amprenta asupra persoanelor cu care ne înconjurăm, inclusiv prietenii și familia, copiii fiind cei mai vulnerabili în fața consecințelor anxietății.

Iată câțiva pași simpli pe care îi puteți face chiar acum pentru a elimina anxietatea din viața personală:

Organizarea timpului. Organizarea timpului este poate cea mai eficientă metodă de combatere a anxietății. Încercați să rezolvați cea mai mare parte din activitățile legate de muncă în prima parte a zilei, iar dacă lucrați de acasă, încercați să vă dați seama în care parte din timp sunteți cei mai productivi – pentru unii poate fi dimineața devreme, iar pentru alții poate fi după amiază. Astfel, veți reuși să vă concentrați asupra muncii, devenind mai productivi și veți constata că veți avea timp și pentru a rezolva alte sarcini, dar și pentru a vă dedica propriilor pasiuni. Trebuie doar să vă stabiliți anumite obiective pentru fiecare zi în parte – fie folosind o aplicație, fie scriind un jurnal – și să încercați din răsputeri să atingeți acele obiective. Satisfacția de a fi îndeplinit cât mai multe dintre acele obiective va bate orice tentativă de anxietate.

Faceți schimbări pozitive în stilul personal de viață. Fiecare persoană știe unde anume are abateri grave. Pentru unii, poate fi vorba despre machiajul excesiv, pentru alții regimul alimentar dezechilibrat, iar pentru foarte multe persoane lipsa unui program de exerciții fizice este o mare problemă. Fiecare schimbare pozitivă pe care o facem în folosul sănătății și stării noastre de bine va alunga anxietatea. Mai ales dacă veți face alegeri și în favoarea naturii, cu atât sentimentul de satisfacție va predomina. Încercați, de exemplu, să susțineți economia locală, să mergeți cu bicicleta în loc de mașină, să cumpărați produse în ambalaje biodegradabile, să eliminați cantitatea prea mare de plastic pe care o folosiți zi de zi, să folosiți produse cosmetice naturale și detergenți ecologici. Sunt numeroase modalități prin care vă puteți îmbunătăți stilul de viață, aspectul fizic, starea generală de sănătate, dispoziția, ocrotind totodată natura.

Odihnă. Câte o pauză de 20 de minute după o oră sau două de lucru ne va ajuta să reluăm munca de unde am rămas cu forțe proaspete și cu o capacitate mai mare de concentrare. Un program regulat de somn este, de asemenea, crucial dacă vă confruntați cu simptome severe de anxietate.

În cele din urmă, animalele de companie sunt de cel mai mare ajutor când vine vorba de alungarea anxietății din viețile noastre. Ba chiar sunt animale de companie clasificate ca fiind animale de susținere emoțională, contribuind la recuperarea pacienților care suferă de anumite afecțiuni mintale. Prietenii noștri necuvântători reprezintă adesea cheia pentru o viață fericită și trăită cu entuziasm.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *