7 moduri simple și ușoare prin care poți scăpa de stres

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Atunci când suntem stresați, avem impresia că suntem copleșiți de un val agresiv de gânduri negative, val care pare să nu se mai retragă niciodată.

Pentru a scăpa de episoadele epuizante de stres și pentru a vă bucura de o stare de calm, de relaxare și de fericire pe tot parcursul zilei, puteți opta pentru unele dintre următoarele modalități simple prin care puteți împiedica apariția emoțiilor negative:

1. Nu faceți nimic timp de 10 minute.

Prima provocare pentru a scăpa de stres și anxietate constă în a sta pur și simplu degeaba timp de 10 minute pe zi. Sigur, acest lucru este mai ușor de spus decât de făcut, dar se va merita pe deplin să încercați. Trebuie doar să vă relaxați și să rezistați tentației de a planifica următoarea sarcină. Puteți chiar să utilizați o alarmă pentru a evita să vă uitați la ceas în acele zece minute. Practic, trebuie să profitați de fiecare minut în parte pentru a respira liniștit, pentru a vă uita pe fereastră și pentru a admira natura, pentru a servi pe îndelete un ceai, fără să vă simțiți presați de sarcinile urgente. Veți fi mai liniștiți și acest lucru se va reflecta în restul zilei.

2. Ascultați muzică.

Ori de câte ori simțiți nevoia de puțină inspirație, ascultați muzica preferată. Studiile indică faptul că muzica poate ajuta la încetinirea ritmului cardiac și la scăderea tensiunii arteriale. De fiecare dată când ascultați o melodie preferată, vă detașați de stres, vă rupeți puțin de realitate și sarcinile zilnice nu mai par atât de urgente.

3. Consumați lichide.

Nimic nu este mai revigorant decât o ceașcă cu ceai fierbinte sau cacao. Pentru a vă bucura pe deplin de experiență, preparați ceai din frunze proaspete sau optați pentru un ceai de bună calitate pe care îl puteți găsi într-un megastore farmaceutic online. Ceaiul la pungă este cu mult mai aromat decât ceaiul la pliculețe. Evitați zahărul, dar puteți folosi lapte dacă serviți un ceai negru.

4. Nu vă mai faceți griji cu privire la timp.

Ni se reamintește constant de timpul limitat pe care îl avem la dispoziție pentru a ne îndeplini sarcinile de zi cu zi, iar acest lucru ne încarcă cu stres, cu grabă și cu frustare. Oricum, suntem cei mai pricepuți când vine vorba de a ne stresa de unii singuri pentru a respecta termenele-limită. Ceea ce putem face este să renunțăm la ceasurile pe care le avem acasă și la locul de muncă. Un singur ceas este mai mult decât suficient.

5. Fiți mai de modă veche.

Sunt nenumărate activități relaxante pe care le putem face după o zi grea la serviciu, pentru a ne detașa de tot ce a fost greu și pentru a ne pregăti pentru provocările zilei de mâine. Chiar dacă pare de modă veche, grădinăritul, îngrijirea florilor sau cusutul sunt toate activități minunate care alungă stresul și care ne eliberează mintea de potopul de gânduri stresante. Rezistați obiceiului de a mânca rapid hrană instantă sau fast-food și rezervați măcar o seară pe săptămână pentru a pregăti un fel de mâncare delicios pentru prieteni și familie.

6. Controlați-vă respirația.

Există dovezi științifice conform cărora controlul respirației poate ajuta la gestionarea stresului. Yoga, tai-chi și meditația sunt doar câteva tehnici care recunosc puterea de vindecare a respirației. În general, persoanele anxioase tind să respire prin partea superioară a cutiei toracice. Indicat ar fi să respirați lent, măsurat – inspirați timp de 5 secunde, țineți respirația timp 8 secunde și expirați lent. Umflați abdomenul cu aer, nu pieptul și dați afară toată cantitatea de aer până când simțiți că vă detensionați și că umerii sunt din ce în ce mai ușori.

7. Vorbiți rar.

Nu trebuie să îi enervați pe cei din jur abordând brusc un ritm lent și molatic al discursului, dar dacă veți învăța să încetiniți ritmul vorbirii și să vă gândiți înainte de a vorbi, creierul va dezvolta o modalitate mai calmă de gândire, judecată și un discernământ mai echilibrat.

În cele din urmă, respingeți ideea de perfecțiune. Stresul pe care îl resimțim atunci când ne dorim să ducem lucrurile la perfecțiune poate fi epuizant pentru mintea și corpul nostru. Este important să facem tot posibilul pentru a fi mulțumiți de realizările noastre, dar asta nu înseamnă că trebuie să ne ieșim din fire pentru a face lucrurile perfect. Indiferent dacă găzduiți o masă specială pentru prieteni sau pregătiți un proiect pentru serviciu, nu țintiți spre perfecțiune, ci spre lucrul bine realizat.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *