Tratament naturist anxietate

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Anxietatea este o afecțiune ce provoacă atacuri de panică în care persoana în cauză resimte o teamă nefondată și multă neliniște, iar în multe cazuri, aceste simptome care se manifestă la nivel psihic sunt însoțite de simptome fizice, mai mult sau mai puțin intense, în funcție de situație. Printre simptomele fizice cu care o persoană se confruntă în timpul unui moment de anxietate se numără durerea toracică, greața, amețelile, senzația de vomă, frisoanele, tulburările digestive, ritmul cardiac accelerat, transpirația abundentă și tremurul.

Anxietatea poate avea diverse cauze care de cele mai multe ori pot fi controlate sau îndreptate. Spre exemplu, stările de anxietate pot să apară în urma unei situații tensionate la locul de muncă sau în sânul familiei, în urma unor eforturi fizice și intelectuale prelungite, a unui stil de viață nesănătos, cu odihnă insuficientă, alimentație neechilibrată și mișcare fizică puțină. Anxietatea poată să apară și ca urmare a trăirii unor traume sau tragedii, dar și ca urmare a unor afecțiuni precul hipoglicemia sau dezechilibre hormonale ale glandei tiroide.

Dacă nu este tratată această anxietate, ea îți va afecta calitatea vieții și te va îndruma către adoptarea unor vicii cum ar fi alcoolul, tutunul sau diverse medicamente care îți vor crea iluzia ameliorării atacurilor de panică sau al stărilor de anxietate. Cu timpul, anxietatea îți poate provoca și diverse probleme de sănătate, așa că este bine să tratezi anxietatea încă de la începuturile sale, cu diverse medicamente, ședințe la specialiști în psihologie sau chiar tratamente naturiste. Din păcate, tratamentele medicamentoase pot da dependență și pot avea multe efecte secundare negative asupra organismului tău, motiv pentru care este indicat să începi cu ședințele terapeutice și cu tratamentele medicamente pentru anxietate. Iată care sunt acestea:

Infuziile

S-a dovedit faptul că anumite plant naturiste pot avea efecte relaxante și sedative și pot fi tratamente naturiste pentru anxietate excelente, cu rezultate foarte bune. Infuziile au rolul de a calma sistemul nervos, de a echilibra starea emoțională și de a reduce palpitațiile pe care persoana în cauză le resimte. Iată câteva exemple de infuzii pe care le poți prepara pentru a scăpa de anxietate:

  • Flori de tei, lavandă, mușețel și iasomie

Florile de tei au un efect excelent împotriva insomniei, motiv pentru care pot fi considerate un tratament naturist pentru anxietate care ar trebui încercat de toate persoanele care nu au un somn liniștit și își fac griji în legătură cu orice mic detaliu al vieții sale, personale sau profesionale. Lavanda, alături de mușețel și iasomie au rolul de a te relaxa și de a-ți distrage atenția de la teama pe care o experimentezi în momentul unui atac de panică.

  • Frunze de roiniță (Melissa), flori de păducel, fruze de rozmarin

Un alt tratament naturist pentru anxietate este infuzia de roiniță cu păducel și rozmarin. Roinița este una dintre planele medicinale apreciate pentru efectele sale antistres, având rolul de a calma sistemul nervos, de a combate insomnia și de a normaliza bătăile inimii. Un studiu realizat recent a demonstrat faptul că aproximativ 40% dintre pacienții care sufereau de anxietate, au reușit să scape de ea în urma unui tratament naturist pentru anxietate cu roiniță. Marele avantaj al acestor tratamente naturiste pentru anxietate este faptul că nu au efecte adverse și nici nu dau dependență.

  • Ginsencul

Se spune că ginsencul este ”rădăcina vieții”, fiind cea care ne scapă de oboseală, stres și agitație. Prin urmate, ginsencul poate fi un tratament naturist pentru anxietatea apărută în urma unui stil de viață haotic caracterizat de o lipsă de odihnă și o dietă neechilibrată. Ginsencul readuce pofta de viață și vitalitatea în cazul persoanelor care au fost afectate mai ales de oboseala psihică. Mai mult decât atât, ginsencul face parte din categoria plantelor adaptogene, adică plantele care ajută organismul să se adapteze în situații de stres.

  • Valeriana

Infuzia de valeriană este folosită încă din vremea Greciei antice ca tratament naturist pentru anxietate, tulburări de somn sau stări de nervozitate. Pentru un efect mult mai puternic, poți combina valeriana cu mușețel, hamei sau floarea pasiunii.

  • Sunătoare și talpa gâștei

Cele două plante funcționează foarte bine ca tratament naturist pentru anxietatea care se manifestă sub forma claustrofobiei sau a agorafobiei (teama excesivă față de spații deschise sau locuri publice, teama de a fi singur în diferite situații sau locuri). Organizația Mondială a Sănătății recomandă sunătoarea în tratamentul depresiei ușoare, fiind considerată un antidepresiv natural. Însă, dacă vrei să folosești sunătoarea în tratamentul depresiei, ar fi bine să întrebi mai întâi un medic pentru că această plantă poate să interacționeze cu alte medicamente, în special cu alte antidepresive sau antivirale și pot determina apariția unor efecte secundare neplăcute.

  • Rhodiola

Rhodiola este o plantă renumită pentru efectele sale împotriva stărilor de stres și anxietate. Tratamentul naturist pentru anxietate cu această plantă acționează ca un tonic general excelent, îți readuce starea de bine și favorizează somnul odihnitor. Chiar dacă este un remediu excelent împotriva insomniilor, nu se recomandă administrarea acestei plante medicinale seara, înainte de culcare, ci mai degrabă pe tot parcursul zilei.

  • Kawa-kawa

Kawa-kawa este o plantă tropicală folosită ca tratament naturist pentru anxietate, stările de agitație, hipertensiune și insomnii. Kawa-kawa mai este numită și ”planta care aduce somnul”, fiind recomandată mai ales în cazul atacurilor de panică mai grave pentru că acționează în direcția calmării sistemului nervos și inducerii somnului.

  1. Țelina și alte legume și fructe cu conținut mare de fosfor

Știai că țelina diminuează nivelul hormonilor de stres? Cu alte cuvinte, cu cât mănânci mai multă țelină, cu atât te vei confrunta cu mai puține situații de anxietate. Reducerea acestor stări de anxietate se datorează în mod special unui consum mai mare de fosfor, iar țelina este leguma cu cel mai mare conținut de fosfor, prin urmare, se poate spune că face parte din categoria tratamentelor naturiste pentru anxietate. Se recomandă introducerea țelinei în alimentație sub formă de salate de crudități sau sucuri naturale (țelină amestecată cu morcov și mere).

În afară de țelină, se recomandă introducerea în dietă a varzei și a salatelor datorită conținutului mare de antioxidanți, dar și a castraveților care reglează circulația sanguină și reduce stările de anxietate. Usturoiul este la fel de bun în momentele de agitație pentru că are un efect antiviral și antifungic și ajută la creșterea bunei dispoziții.

Fructele de pădure au un conținut mare de fosfor, vitamina C și minerale, motiv pentru care ele nu ar trebui să lipsească din alimentația unei persoane care se confruntă des cu stări de anxietate. Aceste fructe pot fi consumate atât în stare proaspătă, cât și congelate, în diverse combinații, pentru că prin congelare își păstrează proprietățile nutritive.

  1. Alimente bogate în vitamina B

Un alt tratament naturist pentru anxietate conține tot felul de alimente bogate în vitamine din complexul B. Aceste vitamine sunt esențiale pentru buna funcționare a sistemului nervos, motiv pentru care nu ar trebui să lipsească din dieta noastră, indiferent dacă le luăm din alimente sau din suplimente naturale. Anxietatea poate să apară uneori ca urmare a unei carențe de vitamina B, așa că, introdu în dieta ta semințele și nucile, citricele, ouăle, uleiurile extravirgine, etc. și vei vedea că nu te vei mai confrunta atât de des cu stările de anxietate.

  1. Alimente bogate în acizi grași Omega

Acizii grași Omega 3, 6 și 9 sunt esențiali în buna funcționare a creierul și a întregului organism, însă, puțină lume știe că acești acizi grași reprezintă și un tratament naturist excelent pentru anxietate. Ei sunt responsabili pentru reglarea dispoziției, combaterea stărilor de oboseală și sporirea capacității de concentrare. Așa că, dacă consumi suficiente alimente bogate în Omega, creierul tău va funcționa mult mai bine, iar stările de anxietate nu se vor mai manifesta atât de des. Acizii grași Omega se găsesc în special în carnea de pește, în uleiul de pește, semințe și diferite tipuri de uleiuri extravirgine.

  1. Eliminarea din alimentație a cafeinei

Așa cum există alimente care ajută la calmarea sistemului nervos, există și alimente care acționează în sens opus și stimulează prea mult anumite funcții ale organismului și cauzează stresul și apariția anxietății, mai ales în cazul adolescenților. Spre exemplu, consumul excesiv de cafea, ciocolată sau ceai chinezesc, toate aceste produse având un conținut ridicat de cafeină, stimulează producerea de adrenalină, favorizează apariția insomniilor și accentuează stările de anxietate. Prin urmare, un tratament naturist împotriva anxietății ar putea fi renunțarea la aceste alimente care nu fac altceva decât să îți streseze mai tare organismul și înlocuirea lor cu infuzii sau alimente care au rolul de a calma sistemul nervos și de a elimina stările de anxietate.

În concluzie, anxietatea este o stare emoțională întâlnită la majoritatea persoanelor, mai ales în situații extrem de tensionate. Dacă observi că te confrunți mult prea des cu aceste stări de anxietate, ar fi bine să consulți un medic sau să urmezi unul din tratamentele naturiste pentru anxietate de mai sus. Important este să realizezi că te confrunți cu o problemă care pe termen lung îți va afecta calitatea vieții și starea de sănătate și să faci ceva pentru a scăpa de această problemă. Tratamentele naturiste pentru anxietate sunt mult mai recomandate pentru că nu au efecte adverse și nici nu produc dependență, cum se întâmplă în cazul medicamentelor clasice.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *